همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) ۴۰ نکته کاربردی برای صرف غذا در محل کار | آداب یک ناهار کاری
سرخط خبرها

کودکان مبتلا به اُمیکرون چه علائمی دارند؟

  • کد خبر: ۹۴۷۴۵
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کودکان مبتلا به اُمیکرون چه علائمی دارند؟
گفته می‌شود عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا بین کودکان شدت کمتری دارد؛ با این حال با افزایش شیوع سویه بسیار مسری آن یعنی اُمیکرون خطر ابتلا به کووید میان کودکان نیز در حال افزایش است، به ویژه آنکه کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان با رد این نگرانی خاطرنشان کردند که با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کووید در میان کودکان، علائم ابتلا به آن خفیف است. علاوه بر این تاثیر افزایش کنونی موارد ابتلا به کووید ۱۹ تا کنون روی کودکان زیاد نبوده است.

دکتر هاریش چافل، مشاور ارشد ریه و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان پارل بمبئی، گفت: تاکنون اُمیکرون تاثیر زیادی روی کودکان نداشته، اما بزرگسالان بسیار تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

با این اوصاف کودکان همچنان در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند، زیرا تاکنون واکسینه نشده‌اند. همانطور که مشخص شده این سویه بسیار مسری است و به همین دلیل موارد ابتلا در بزرگسالانی که در اجتماعات عمومی شرکت دارند، به سرعت در حال افزایش است.

علائم

این متخصص در مورد علائم مربوط به اُمیکرون گفت: در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند، عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

حفاظت

از آنجایی که کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند، رعایت رفتار‌های مناسب برای محافظت در برابر ابتلا به کووید مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن منظم و... بسیار مهم است. همچنین بزرگسالان در خانه باید احتیاط کنند تا ویروس را از بیرون به منزل انتقال ندهند.

تا جایی که به محافظت مربوط می‌شود، می‌دانیم که استفاده از ماسک تنها راه اثبات شده و کاملی است که می‌تواند از ابتلا به هر سویه‌ای جلوگیری کند؛ بنابراین برای اینکه همین سطح از مراقبت در این گروه سنی رخ دهد، بزرگسالان باید رفتار‌های مراقبتی مناسبی داشته باشد.

دکتر چافل افزود: بزرگسالان باید به درستی از ماسک استفاده کنند تا کودکان نحوه استفاده از ماسک را فرا بگیرند؛ البته بهداشت دست‌ها را نیز نباید فراموش کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->